Organigram maken Powerpoint
Organigram maken Powerpoint
Om de toepassing “organigram maken Microsoft PowerPoint” uit te voeren kunt u de volgende handleiding gebruiken:
Organigram maken PowerPoint.
Begin met het openen van PowerPoint om de toepassing “organigram maken in PowerPoint” te starten , vervolgens zoekt u in de werkbalk naar de knop “invoegen” klik deze open en klik vervolgens op “SmartArt”. Er opent zich nu een nieuw scherm. Klik op “Hiërarchie” en kies vervolgens voor “organigram” vervolgt door de knop “ok”. Typ vervolgens de gewenste tekst.
Dit kunt u doen door in het Organigram zelf te typen of in het scherm ernaast.
Indeling van je toepassing “Organigram maken PowerPoint”.
Bovenaan uw scherm vind u een hele rij met toepassingen voor uw Organigram. Kijk in de eerste groep “afbeelding opmaken”. Hier vind u de knop “vorm toevoegen”, hiermee kunt u een extra tekstblok toevoegen aan uw Organigram . Hiernaast vind u de knoppen “van rechts naar links” en “indeling”, hiermee kunt u uw Organigram indelen zoals u het wilt, bijvoorbeeld: alle tekstblokken naar rechts verplaatsen, verdelen over beide kanten,…
Kies de vorm van uw organigram.
Naast de groep “afbeelding opmaken” vind u de groep “indelingen”. In deze groep kunt u bepalen welke vorm u wilt dat uw Organigram heeft. U ziet er verschillende voorbeelden, wanneer u klikt op het pijltje rechtsonder het kader krijgt u nog veel meer voorbeelden. Kies er eentje uit die past bij uw Organigram.
Verander de kleur van uw organigram.
De laatste groep is “SmartArt stijlen”, in deze groep kunt u de kleur van uw Organigram aanpassen. Klik hiervoor op “kleuren wijzigen”. Ook kunt u in deze groep het dieptezicht veranderen, u ziet al enkele voorbeelden, rechtsonder het scherm vind u een pijl, klik hierop voor meer voorbeelden en kies één die bij uw Organigram past. Als u tevreden bent met uw uitvoering van Organigram maken PowerPoint kunt u uw uitvoering “Organigram maken PowerPoint” opslaan door op uw scherm rechtsboven te klikken op “opslaan”.